HAKOSALO
Ohjaa työntekijöitäsi onnistumaan!


Ota yhteyttä

 
« Edellinen | Seuraava »

Ammattikorkeakouluille räätälöity Hakosalo Asiakas -palvelu käyttöön Satakunnan ammattikorkeakoulussa

Julkaistu 7.2.2017
 

Hakosalo Asiakas on vuonna 2003 kehittämisyhtiöiden tarpeisiin toteutettu asiakkuuksienhallinnan ja toiminnanohjauksen työkaluja sisältävä pilvipalvelu.

Palvelusta on julkaistu myös ammattikorkeakouluille räätälöity versio. Räätälöinti toteutettiin yhdessä Satakunnan ammattikorkeakoulun kanssa.

Asiakasrekisterin ja ulkoisen yhteydenpidon dokumentoinnin lisäksi palvelua voidaan hyödyntää esimerkiksi hanke-, myynti-, yritysyhteistyö- ja yrittäjyysprosessien hallinnassa sekä projektien työaikakirjanpidossa ja raportoinnissa. Palveluun on pyritty kokoamaan Satakunnan ammattikorkeakoulun vararehtori Cimmo Nurmen johdolla ammattikorkeakoulutoiminnan kannalta oleellisimmat ydintoiminnot.

- Palvelussa on vain ne minimijutut, mitä olemme yhdessä työntekijöidemme kanssa päättäneet ja joita kaikki käyttävät, hän tiivistää.

Tiedon keskittäminen parantaa tehokkuutta

Hakosalo Asiakas mahdollistaa esimerkiksi ohjeistojen, sopimusten ja suunnitelmien keskittämisen yhteen palveluun. Kirjattu tieto on avoimesti organisaation jokaisen käyttäjän saatavilla.

- Meillä oli ennen tietoa tallennettuna esimerkiksi exceleihin ja intranetiin, parhaimmillaan jopa kahdeksaan eri sijaintiin. Nyt kaikki tieto sijaitsee Hakosalo Asiakkaassa. Palvelussa on liittymäpinnat meidän omaan laatujärjestelmään, Nurmi kertoo.

Palvelua voidaan hyödyntää myös tapahtumien organisoinnissa. Hakosalo Asiakas on synkronoitavissa organisaation internetsivustolle lisättävään tapahtumakalenteriin, jonka kautta ilmoittautumistiedot päivittyvät automaattisesti Asiakkaassa sijaitseviin tapahtumatietoihin. Tapahtuman jälkeen järjestelmästä voidaan lähettää palautekysely kaikille tapahtumaan osallistuneille sekä tarkastella saatua palautetta.

Aluevaikutuskehitys numeroiksi

Hakosalo Asiakkaaseen kirjatuista tiedoista saadaan hyödyllistä tietoa tki-, koulutus- ja yhteistyötoiminnalle asetettujen tavoitteiden täyttymisestä. Satakunnan ammattikorkeakoulussa on jo palvelun käyttöönoton alkumetreillä ilahduttu positiivisesti kirjattujen yhteistyökuvioiden ja tapahtumien määrästä.

- Hakosalo Asiakas tarjoaa meille oivan mahdollisuuden osoittaa aluekehitysvaikutuksemme. Järjestelmä osoittaa meille tarkat luvut yhteistyömme volyymista. Teemme vuositasolla yhteistyötä satojen yritysten ja yhteisön kanssa. Täydennyskoulutukseen osallistuu vuosittain yli tuhat henkilöä. Uusia yrityksiä syntyy Yrityskiihdyttämössämme keskimäärin 20 kpl. Asiakkaaseen kirjattujen tapahtumatietojen mukaan nämä luvut ovat todellisuudessa vieläkin suuremmat, nyt kun saamme kaiken hiljaisenkin tiedon kaikille näkyviin, Cimmo Nurmi toteaa lopuksi.

Voit tutustua Satakunnan ammattikorkeakoulun tapahtumakalenteriin osoitteessa hevents.hakosalo.fi/samk.


SATAKUNNAN AMMATTIKORKEAKOULU

Visiomme on, että jokainen opiskelijamme työllistyy. Alueen tarpeiden mukaan profiloitu koulutus, laaja työelämäyhteistyö ja yrittäjämäinen asenne luovat opiskelijoillemme kaikki edellytykset työllistyä.


Lisätietoa:

Jouni Hakosalo, toimitusjohtaja
jouni.hakosalo@hakosalo.fi
+358 10 231 0562

 

 

 

 

Hakosalo Software Oy

Hakosalo Software on porilainen ohjelmistotalo, joka työllistää 12 tietoalan ammattilaista.

Tiedepuisto 4, 28600 Pori
Puh. 010 231 0560
helpdesk@hakosalo.fi
www.hakosalo.fi